piątek, 10 sierpnia 2012

Zamiast wstępu.

Na początek kilka słów wyjaśnienia, dlaczego w ogóle podęłam się pisania bloga. Podstawową przyczyną jest moja działalność w ruchu rekonstrukcyjnym, w ramach którego od kilku ładnych lat tworzę repliki strojów dawnych. Z czasem dzieje mody zaczęły interesować mnie pod kątem naukowym, co zaowocowało badaniami nad dziejami ubioru, które podjęłam w trakcie studiowania historii sztuki. By nie oderwać się od otaczającej rzeczywistości podjęłam nauk w Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie, gdzie zdarza mi się tworzyć różne współczesne realizacje, choć nie byłabym sobą, gdyby moim głównym źródłem inspiracji nie były epoki historyczne. W związku z tym uzbierało mi się trochę dokumentacji wytworów moich rąk, jak również trochę przemyśleń, którymi postanowiłam się (trochę ekshibicjonistycznie) podzielić.
Mam nadzieję, że blog stanie miejscem wymiany informacji, poglądów i opinii o dziejach ubioru, bo choć o gustach się nie dyskutuje, to wychodzę z założenia, że nic tak konstruktywnie nie wpływa na stan naszej wiedzy i poczucie estetyki jak twórcza rozmowa.


Chciałabym, żeby blog był ciekawy zarówno dla osób dobrze znających historię ubioru, jak i tych, którzy nie zajmują się na na codzień. Mam nadzieję, że uda mi się utrzymać przyjętą formułę, a blog nie będzie ani oczywisty (dla tych pierwszych), ani zbyt niszowy (dla drugich).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz